mBank chce mať do roku 2010 aspoň 100 tis. klientov

27.11.2007 (00:00)

rámci svojej produktovej štruktúry chce prilákať klientov na nulové, resp. nízke poplatky alebo na zvýšené úročenie sporiaceho účtu

Internetová banka mBank, ktorá prostredníctvom svojej internetovej stránky začala na Slovensku svoju oficiálnu činnosť cez víkend zo soboty na nedeľu, plánuje do konca roka 2010 získať aspoň 100 tis. klientov. Predpokladaná výška poskytnutých úverov by mala dosiahnuť približne 500 mil. eur, čo je zhruba 16,7 mld. Sk. Uložené vklady by mali tvoriť v rovnakom období zhruba 91,1 mil. eur, čo je viac ako 3 mld. Sk. "V nasledujúcich troch až piatich rokoch sa chceme umiestniť v top päťke bánk na Slovensku," povedal na utorkovej tlačovej konferencii predseda predstavenstva poľskej BRE Bank Slawomir Lachowski.

Stratégiou BRE Bank, ktorá v Poľsku s modelom elektronickej banky prišla pred siedmimi rokmi, nebolo podľa Lachowskeho kúpiť inú banku a ponúkať jej produkty. "Chceli sme prísť s úplne novou koncepciou. Je nová generácia zákazníkov na trhu, ktorí pracujú on-line a vyžadujú si jednoduchosť," uviedol Lachowski. Cieľovou skupinou mBank sú tak podľa neho mladí ľudia, väčšinou do 35 rokov. Na Slovensku začala mBank v súčasnosti ponúkať bežné účty, sporiace účty a úvery na bývanie. "Do Vianoc ponúkneme klientom aj spotrebné úvery," povedal riaditeľ slovenskej mBank Marek Duban. Začiatkom budúceho roka by mali pribudnúť aj investičné fondy, kreditné karty, internetové platby a produkty pre malých podnikateľov.

Internetová banka mBank, ktorá sa profiluje ako low-cost finančný dom, chce podľa Dubana na Slovensku profitovať predovšetkým z cenovej politiky. V rámci svojej produktovej štruktúry tak chce prilákať klientov na nulové, resp. nízke poplatky alebo na zvýšené úročenie sporiaceho účtu. "Nízka cena však neznačí automaticky nekvalitu, ale niečo, čo môže byť vysoko konkurencieschopné," upozornil Duban. Hendikepom internetovej banky by podľa neho mohlo byť, že nemá vlastnú bankomatovú sieť. Avšak mBank sa rozhodla na Slovensku v rámci bežných účtoch nespoplatňovať prvé tri výbery z bankomatu. Sieť zastúpení novej banky na Slovensku bude do roku 2008 pozostávať zo šiestich finančných centier a ôsmich menších kontaktných miest. Avšak primárnym prevádzkovým a predajným kanálom banky bude internet, teda v pláne banky nie je výrazné rozširovanie obchodných miest.

Na slovenský trh vstupuje mBank ako zahraničná banka na základe tzv. európskeho pasu, teda jednotnej európskej licencie. Tá podľa viceguvernéra Národnej banky Slovenska (NBS) Martina Barta zjednodušuje podmienky na podnikanie vo finančnom sektore. "NBS pred časom akceptovala žiadosť od centrálnej banky v Poľsku a vítame príchod novej banky. Pomôže to zlepšiť konkurenciu na trhu," povedal Barto. Zároveň však upozornil, že klienti by si mali vždy porovnávať ponuky jednotlivých bánk a hľadať najvhodnejšie riešenie.

mBank je retailovou divíziou elektronického bankovníctva jednej z najväčších poľských finančných inštitúcií BRE Bank SA. Tá sa špecializuje na poskytovanie bankových služieb pre veľké podnikateľské subjekty, medzinárodné korporácie, ako aj na segment malých a stredných podnikov. BRE Bank SA je členom skupiny Commerzbank, ktorá je druhou najväčšou súkromnou bankou v Nemecku a v poľskej BRE Bank vlastní viac ako 70-percentný podiel. Celková investícia v SR a ČR dosiahne zhruba 29 mil. eur, čo je asi 970 mil. Sk. Banka očakáva ziskovosť v roku.


Zdroj: SITA,