Na východe Európy zákazníci nezaplatia za tovar alebo služby častejšie ako na západe
Napríklad na Slovensku, v Maďarsku, Grécku a Rumunsku zákazníci neplatia v priemere štyri percentá všetkých platieb.
Firmám, ktoré sídlia vo východnej Európe, sa častejšie stáva, že im zákazníci vôbec nezaplatia za tovar alebo služby. V porovnaní so západnou Európou majú takýchto prípadov niekedy aj dvojnásobne viac. Kým vo východnej Európe sa firmám nikdy nevrátia v priemere štyri percentá všetkých platieb za objednané tovary a služby, v západnej Európe sú to tri percentá. Vyplýva to z reprezentatívnej štúdie „European Payment Practices 2017“, ktorú vypracovala spoločnosť EOS KSI.
Pri bližšom pohľade na jednotlivé krajiny sú rozdiely v úhrade faktúr podľa EOS KSI ešte väčšie. Napríklad na Slovensku, v Maďarsku, Grécku a Rumunsku zákazníci neplatia v priemere štyri percentá všetkých platieb, naopak v Nemecku je to len jedno percento a v Rakúsku dve percentá. Toto môže podľa konateľa spoločnosti EOS KSI Slovensko Michala Šoltesa napríklad súvisieť s historickým vývojom, ktorý priviedol krajiny západnej Európy k vyššej spoločenskej zodpovednosti ako krajiny na východe. „Príčinou môže byť aj to, že firmy na západe sú v lepšej kondícii, keďže často pracujú za vyššie marže a v lepších podmienkach. Okrem toho tam môže byť nižší podiel špekulantov, ktorí cez účelovo založené firmy objednávajú tovar, aby nemuseli zaplatiť dodávateľovi,“ vysvetľuje Šoltes.
Získajte vstupný bonus až 999 EUR
Nakopenie takýchto pohľadávok riešia firmy podľa spoločnosti EOS rôznymi spôsobmi. "Väčšinou začnú zvyšovať ceny, prepúšťať zamestnancov, alebo pozastavia prijímanie nových. Približne každá piata firma sa dokonca cíti ohrozená a vyplatenie platieb pre ňu znamená otázku prežitia," uviedla firma EOS. Prieskum spoločnosti s názvom „European Payment Practices“ (Európske platobné postupy) analyzoval vzťahy medzi platobnými zvyklosťami, podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť. Na otázky o svojich skúsenostiach s platbami, hospodárskom vývoji krajiny a rizikách v manažmente pohľadávok odpovedalo 3 200 spoločností v 16 európskych štátoch.
Spoločnosť EOS Group je jedným z medzinárodných poskytovateľov finančných služieb na mieru. Jej hlavnou činnosťou je správa a manažment pohľadávok a jej kľúčovými sektormi sú bankovníctvo, poisťovníctvo, sieťové odvetvia, telekomunikácie, zásielkový predaj a e-commerce. S počtom zamestnancov viac ako 8 000 zaisťuje finančnú bezpečnosť pre svojich približne 20 000 zákazníkov v 28 krajinách po celom svete, a to prostredníctvom viac ako 60 dcérskych spoločností vrátane Slovenska.
Tweet
