Návštevnosť nákupných centier na Slovensku medziročne vzrástla o 19 %

24.05.2023 (13:05)

Výkonnosť nákupných centier na Slovensku rastie, nárast zaznamenali tržby aj počet návštevníkov.

Vyplýva to z najnovších kvartálnych meraní globálnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE. „Medziročne sme zaznamenali až 17-percentný nárast tržieb voči začiatku roka 2022, keď sme ešte pociťovali doznievajúce vplyvy pandémie," konštatuje spoločnosť s tým, že počet návštevníkov medziročne vzrástol dokonca až o 19 percent.

V prvom kvartáli tohto roku sa v slovenských regiónoch ukončila dostavba viacerých menších retail parkov. „Najočakávanejším projektom je však tento rok jednoznačne bratislavská Eurovea II, ktorá zákazníkom prináša až 25-tisíc metrov štvorcových novej maloobchodnej plochy,“ uvádza riaditeľ oddelenia prenájmu obchodných priestorov v CBRE Slovensko Tomáš Lörincz s tým, že svoje priestory rozširuje aj obchodné centrum Aupark v Petržalke, ktoré by sa malo zväčšiť o 10-tisíc metrov štvorcových. V rámci regiónov Slovenska zase podľa Lörincza dominuje výstavba retailových parkov.

Výška nájomného sa v prvom kvartáli 2023 zvýšila o približne 5 percent, a to nielen v prípade nákupných centier, ale aj retail parkov. „Najväčší vplyv na tento rast však mala indexácia vyplývajúca z nájomných zmlúv," dodáva CBRE.


Zdroj: SITA, Foto: Matthew Henry, burst.shopify.com