Obava z nastúpenia na zájazd nie je dôvodom na jeho storno

24.07.2023 (15:30)

Zákazník cestovnej kancelárie nemá nárok na stornovanie zájazdu len z obavy, že na danom mieste je niekde požiar či iná prírodná katastrofa.

Ako uviedol pre agentúru SITA prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Roman Berkes, všetko záleží od autorít v danej oblasti. Tie sa vyjadrujú, či je daná lokalita pre turistov bezpečná, alebo nie. „Obava z nastúpenia na zájazd nie je dôvodom na jeho storno. My sa musíme riadiť autoritami v daných oblastiach, vyjadreniami ich krízových štábov. Ak autorita hovorí, že môže byť daná dovolenková oblasť otvorená, zájazd sa uskutoční,“ povedal Berkes.

Cestovné kancelárie vrátia zákazníkom, ktorí sa obávajú cestovať do oblastí postihnutých prírodnou katastrofou peniaze iba v prípade, ak miestne autority oblasť z bezpečnostných dôvodov uzavrú. „Ak ju uzatvoria, tak sa pobyty rušia a cestovné kancelárie vrátia zákazníkom peniaze, alebo im ponúknu iný zájazd. Čiže v oblastiach, ktoré nie sú uzavreté, budú dovolenkové zájazdy pokračovať,“ konštatoval Berkes, podľa ktorého rušiť zájazdy len pre obavy nemôžu ani samotné cestovné kancelárie, keďže tie sú tiež viazané z druhej strany.

Stornovať zájazd môže zákazník ešte v prípade zásahu slovenských štátnych orgánov. Tie môžu zakázať cestovať do daných oblastí. Aj v tomto prípade by mal zákazník právo na odškodné. „Ale zatiaľ tak v prípade Rhodosu neurobili,“ uzavrel Berkes.
 
Zdroj: SITA, Foto: redakcia