OTP Banka Slovensko po piatich rokoch pristúpila k rebrandingu
27.08.2007 (00:00)Výška nákladov na rebranding v SR predstavovala 1 mil. eur, čo je zhruba 33,7 mil. Sk
Akcionári OTP Banky Slovensko sa rozhodli po piatich rokoch od vstupu na slovenský trh zmeniť jej identitu. Ako ďalej uviedol na tlačovej konferencii generálny riaditeľ OTP Banky Slovensko Ernő Kelecsényi, potreba zmeny, resp. nového komunikačného štýlu spoločnosti pramenila z nevyhnutnosti podmienenej vývojom trhu. Logo OTP sa zmenilo pomerne radikálne, počnúc farbou, fontom písma až po tvar. Výška nákladov na rebranding v SR predstavovala 1 mil. eur, čo je podľa aktuálneho kurzu zhruba 33,7 mil. Sk. "S týmito nákladmi sme počítali a zakalkulovali ich do rozpočtu na tento rok. Hospodárenie spoločnosti to teda nijako zásadne neovplyvní," povedal Ernő Kelecsényi.
Keďže sa zmenilo logo, zmení sa aj vzhľad dokumentov, pobočky, platobné terminály, či bankomaty. Cieľom banky je priblížiť sa ku klientovi a pokračovať v nastolenom vývoji. OTP Banka chce priamo získavať konkrétne pripomienky od zákazníkov a na základe nich pripravovať konkrétne ponuky. "Niektoré ponuky už máme pripravené, ešte tento rok by sme s nimi chceli prísť na trh," skonštatoval E. Kelecsényi. Investičným zámerom bolo vybudovať finančnú skupinu s komplexnou ponukou finančných služieb banky, ktorá pritom bude využívať synergické efekty dcérskych firiem. OTP Banka Slovensko neplánuje do budúcna rozširovať pobočkovú sieť. Banka zvažuje možnosť optimalizácie stavu existujúcich pobočiek, a to rozšírením počtu vo veľkých mestách. Zmena sa netýka len Slovenska. Maďarská OTP Bank mení korporátnu identitu bánk a dcérskych spoločností vo všetkých krajinách strednej a východnej Európy, kde skupina OTP pôsobí.
OTP Banka vznikla vo februári 1992, vtedy ešte pod názvom Investičná a rozvojová banka. Maďarská OTP Bank ju kúpila v roku 2002 a vstúpila tak na slovenský trh. Maďarská banka vlastní 97,23-percentný podiel. Ďalšími vlastníkmi sú drobní akcionári.
(1 EUR = 33,746 SKK)
Tweet
