Podvodníci lákajú od ľudí peniaze za nedoručenú zásielku, pričom pošta ich má použiť na humanitárnu pomoc

16.05.2022 (18:10)

Podľa Slovenskej pošty je to opäť podvod, obyvatelia by mali byť ostražití a nezadávať údaje o platobných kartách či bankových účtoch.

Slovenská pošta, a. s., upozorňuje na ďalší podvod v jej mene. Ľudia majú za symbolické dve eurá kúpiť náhodne vybranú nedoručenú zásielku, pričom podvodníci sa tvária, že takto zozbierané peniaze použije pošta na humanitárnu pomoc. Aj v tomto prípade ide o podvod s cieľom získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch. „Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze," informovala v pondelok hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková v tlačovej správe.

Zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú podľa pošty v súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave. Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa - chýbala ulica, prípadne mesto, alebo to boli iné dôvody, napríklad adresát si nevyzdvihol zásielku na pošte v odbernej lehote (spravidla 18 kalendárnych dní), či úmrtie adresáta, alebo adresát sa presťahoval. Slovenská pošta v takomto prípade vráti takúto zásielku jej odosielateľovi. Ak ju nie je možné vrátiť jej odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v úložni.

„Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby," pripomenula Dorčáková. Klient za zásielku zaplatí pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. „Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty - klient ich hradí pri prevzatí zásielky," dodala hovorkyňa.
 
Zdroj: SITA, Foto: redakcia