Pojem kryptomena pozná väčšina slovenskej internetovej populácie

29.06.2018 (14:10)

Až 82 % slovenskej internetovej populácie vie, čo sú to kryptomeny. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere.




Väčšina slovenskej internetovej populácie vie, čo sú to kryptomeny. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil v apríli 2018 na vzorke cez päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu. Podľa prieskumu až 82 % respondentov pozná pojem kryptomena. Z nich potom necelá tretina sama aktívne vyhľadáva o kryptomenách ďalšie informácie. Necelá štvrtina priznáva, že ich téma kryptomien zaujíma, ale ďalšie informácie si nevyhľadali. Ďalej 27 % respondentov pojem síce počulo, ale táto téma ich nezaujíma.

Väčšina respondentov (84 %), ktorí pojem kryptomena poznajú a už si o nich aj sami vyhľadali nejaké informácie, si ale žiadnu z kryptomien zatiaľ nezakúpili. Tých, ktorí si ju kúpili, je 16 %. Z tých, ktorí si už kryptomenu zakúpili, jednorazovo nakupovalo kryptomenu 11 % opýtaných a na pravidelnej báze s nimi obchoduje 5 % respondentov.

Spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere, a.s. Okrem klasických výskumov trhu sa sústreďuje aj na rozsiahle mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizuje Výskum návštevnosti internetu a sociodemografie jeho užívateľov (AIMmonitor), od roku 2013 monitoruje internetovú reklamu (Admosphere SK).
 
Zdroj: SITA, Foto: redakcia