Poštová banka sa spája s poštou na zlepšenie platobného styku
Spoločnosť SPPS, a.s. so sídlom v Bratislave, ktorú založili Slovenská pošta a Poštová banka pre poskytovanie automatizovaných transakčných finančných služieb v sieti štátnej poštovej spoločnosti, bola v piatok zapísaná do Obchodného registra so základným imaním 100 tis. eur. Slovenská pošta má v dcérskej firme podiel 60 % a Poštová banka 40 %. "V súčasnosti riadi spoločnosť SPPS jej predstavenstvo, riaditeľa spoločnosť nemá," informovala agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Bela Lisáková.
Predsedom predstavenstva SPPS je prevádzkový riaditeľ a člen predstavenstva Slovenskej pošty Kamil Špendla, členmi predstavenstva sú Gabriela Ondrušová za Slovenskú poštu a Ján Nosko za Poštovú banku. Predsedom Dozornej rady SPPS sa stal generálny riaditeľ Poštovej banky Marek Tarda, jej členmi sú generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá a člen predstavenstva Poštovej banky Pavol Lipovský.
Dcérska spoločnosť bola podľa Slovenskej pošty založená preto, aby bola konkurencieschopná na trhu platobných služieb, a tak prispela ku generovaniu jej zisku. "SPPS bude prvé služby poskytovať zhruba od polovice tohto roka. Budú to produkty, ktoré vďaka automatizovaným procesom zjednodušia doterajší platobný styk a pre rýchlejšie spracovanie platieb prinesú výhody nielen pre občana, ale aj pre prijímateľa platby," uviedla ďalej Lisáková s tým, že prevažne ide o dodávateľov sieťových služieb. Pošte sa podľa nej tak otvorí priestor podieľať sa na výnosoch súčasnej konkurencie a využívať potenciál banky.
Založenie spoločného podniku pošta zdôvodňuje aj tým, že poskytovanie pripravovaných produktov v konkurencieschopnej podobe je možné iba spoločne s bankou. "Slovenská pošta nedisponuje licenciou na prevádzkovanie platobného systému. Získanie takejto licencie je časovo a finančne náročné. Rovnako je oveľa efektívnejšie využiť potenciál banky pri predaji a spolufinancovaní tejto aktivity," pokračovala Lisáková. Spolupráca pošty s bankou je podľa nej nevyhnutná, keďže v súčasnosti pošta nedokáže konkurovať produktom na trhu bankových služieb. Pošta ich nemôže poskytovať, lebo nemá bankovú licenciu, ako napríklad na on - line zúčtovanie ani licenciu pre nepoštové platobné služby, napríklad prevádzkovanie kartových systémov.
Pozrite si tiež:
Poštová banka odporúča spájať úvery
V trvalom príkaze nemôžete zmeniť všetko
Poštová banka zvyšuje úroky termínovaných vkladoch
Aj iné banky chcú podnikať s poštou
Zdroj: SITA,
Tweet
