Propagácia nelegálneho hazardu môže stáť športové zväzy a asociácie až 250 000 eur
Prepojenie hazardných hier so športom je dnes bežnou súčasťou marketingových stratégií. Sponzorovanie športu nielenže priťahuje veľkú pozornosť z hľadiska zábavy, ale má aj obrovský spoločenský význam. Vďaka umiestneniu obchodného mena alebo loga na dresoch, budovách alebo reklamných materiáloch získava sponzor vysokú vizibilitu, či emocionálne prepojenie so športovou komunitou. Dokonca svoje partnerstvo môže strategicky využiť na podporu rozvoja trhu a získanie povedomia o značke v zahraničí, alebo pri oslovovaní nových spotrebiteľov.
„Boj proti nelegálnemu hazardu, ochrana spotrebiteľa a zraniteľných skupín či zabezpečenie spravodlivého a regulovaného prostredia hazardných hier je našou absolútnou prioritou,“ hovorí generálna riaditeľka Úradu pre reguláciu hazardných hier Libuša Baranová a zároveň dodáva: „Podľa zákona o hazardných hrách prevádzkovať hazardnú hru a propagovať hazardnú hru, na ktorú nebola udelená alebo vydaná licencia, sa zakazuje. Preto apelujem na všetky športové zväzy a asociácie, aby si dôkladne preverovali svojich marketingových partnerov z oblasti hazardných hier. Vyhnú sa tak riziku porušenia zákona a hrozbe vysokých finančných sankcií.“
V súvislosti so športovými podujatiami či akciami organizovanými alebo prebiehajúcimi na území Slovenskej republiky Úrad pre reguláciu hazardných hier dôrazne upozorňuje na skutočnosť, že marketingové aktivity spojené s propagáciou obchodného mena alebo loga akéhokoľvek zahraničného prevádzkovateľa hazardnej hry, ktorý nemá na území Slovenskej republiky udelenú individuálnu licenciu, alebo aktivity spojené s propagovaním hazardnej hry prevádzkovanej takýmto zahraničným prevádzkovateľom, a to akýmkoľvek spôsobom, je možné považovať za konanie v rozpore so zákazom propagácie hazardnej hry, na ktorú nebola udelená alebo vydaná licencia.
Hoci sponzoring a reklama v športe sú legitímnymi nástrojmi, musia byť v súlade s platnou legislatívou. Ak sa športové zväzy, asociácie či iné subjekty rozhodnú pre propagovanie nelegálnych hazardných hier, súčasťou ktorých je aj propagácia obchodného mena alebo loga zahraničného prevádzkovateľa, ktorému nebola udelená alebo vydaná licencia, mali by si byť vedomí, že za propagáciu im hrozí vysoká pokuta, a to do výšky 250 000 eur.
Preto ak dôjde k osloveniu na spoluprácu spoločnosťou, ktorej predmetom činnosti je prevádzkovanie hazardných hier, Úrad pre reguláciu hazardných hier odporúča športovým zväzom a asociáciám, aby si pred podpisom zmluvy o reklamnom partnerstve alebo iných marketingových aktivitách overili, či má daný prevádzkovateľ hazardných hier udelenú platnú individuálnu licenciu na prevádzkovanie hazardných hier na území Slovenskej republiky.
V prípade akýchkoľvek pochybností o súlade pripravovanej marketingovej aktivity so zákonom o hazardných hrách je možné obrátiť sa s požiadavkou o stanovisko priamo na Úrad pre reguláciu hazardných hier.
Zdroj: Úrad pre reguláciu hazardných hier, Foto: Úrad pre reguláciu hazardných hier
Tweet
