Otázka:
13.06.2012 - Ako mám postupovať keď stratím či mi ukradnú moju kreditnú alebo debetnú kartu?
Odpoveď:
13.06.2012 - Ak vám kartu ukradnú alebo ju stratíte, čo najskôr ju zablokujte. Každá banka má kontaktné centrum, ktoré funguje nonstop 24 hodín denne, cez sviatky či víkendy. Odporúčame vám zapísať si alebo uložiť toto číslo do mobilného telefónu, aby ste ho mali poruke v prípade potreby. Pri žiadosti o blokáciu vás banka požiada o zodpovedanie niekoľkých údajov: meno a priezvisko uvedené na karte, dátum narodenia, adresa bydliska, heslo ku karte, prípadne ďalšie údaje, ako jej číslo či doba platnosti. V priebehu niekoľkých minút ju banka zablokuje a od tohto momentu bude nepoužiteľná. Pokiaľ máte aktivované zasielanie SMS správ alebo z výpisov k účtu zistíte, že vašou kartou boli zrealizované neoprávnené transakcie, podajte písomnú reklamáciu vo vašej banke. V zahraničí sa nespoliehajte len na jednu platobnú kartu. Ideálne je mať so sebou aj záložnú, najlepšie od inej kartovej spoločnosti. Keď kartu nemá, tak si tú hotovosť nebude môcť vybrať.
