Sberbank našla medzi klientmi bankoholikov
Takzvaní finanční „bankoholici“ sa podľa Sberbanky vyznačujú sa tým, že bankové služby potrebujú omnoho viac, ako je bežné. Debetnú kartu aj internetbanking používajú o vyše 200% častejšie, ako priemerný Slovák. Nachádzajú sa ina západe Slovenska a v Košiciach.
Banka skúmala správanie sa vyše 20 000 používateľov debetných kariet a internetbankingu od začiatku roka. Vybrala desať percent najaktívnejších z nich a prišla na výrazné odchýlky v počte transakcií za mesiac oproti bežným klientom.
Kým v priemere urobí bežný klient ani nie tri transakcie cez elektronické bankovníctvo za mesiac, najaktívnejší klienti ich urobia až takmer 10. Podobný rozdiel je aj v používaní platobnej karty. Kým priemernému Slovákovi stačí niečo vyše 9 transakcií kartou, teda výberov z bankomatu a platieb v obchode dohromady, „finančný bankoholik“ ich urobí tri krát toľko.
„Z našej analýzy vyplýva, že finanční bankoholici majú úplne iný životný štýl. Menej sa držia hotovosti, platobnú kartu s obľubou používajú kdekoľvek a kedykoľvek,“ komentuje Filip Vítek, riaditeľ odboru Customer Value Management.
Kým tradičný workoholizmus odborníci pripisujú stále viac mužom, pri finančne aktívnych ľuďoch rozdiel medzi pohlaviami veľmi nevidieť. Na počet transakcií má skôr vplyv región.
Najvyšší podiel finančných bankoholikov medzi celou skupinou klientov nájdeme v Bratislavskom kraji. Ten sa zároveň umiestňuje na top priečkach v počte transakcií kartou a online spolu s ďalšími západoslovenskými krajmi a Košickým. Podľa Víteka to súvisí aj s častejším platením za tovary a služby, keďže v týchto regiónoch je vyššia životná úroveň a pracovné tempo.
Zdroj: Sberbank , Foto: Ivan Sedlák
Tweet
