Slováci očakávajú od bankovníctva stále viac. Takmer dve tretiny kladú dôraz na zákaznícku skúsenosť
Bankovníctvo a finančné služby patria na Slovensku k sektorom, kde si zákazníci najviac potrpia na ich kvalitu a odborný prístup personálu. Vyplýva to z najnovšieho celoslovenského reprezentatívneho prieskumu1 365.bank, ktorý si dala realizovať pri príležitosti dnešného Dňa zákazníckej skúsenosti (tzv. CX day). Podľa neho je práve táto oblasť pre 65 % ľudí jedným z dôležitých kritérií pri výbere banky či finančného produktu. Vyše polovica opýtaných si za vyšší štandard služieb dokonca je ochotná aj priplatiť.
S narastajúcou kvalitou bankovníctva a finančných služieb sa v posledných rokoch prirodzene menili aj nároky Slovákov. Keďže majú v tomto smere na trhu na výber množstvo produktov, dávajú si záležať.
Bezmála dve tretiny ľudí tvrdia, že pri bankovníctve a finančných službách je pre nich dôležitý bezchybný zákaznícky servis, príjemné prostredie a odborný prístup personálu, čo predstavuje najvyššie hodnotenie spomedzi všetkých sledovaných odvetví – dokonca vyššie ako v sektore zdravotníctva (56 %), či IT techniky, telekomunikácií a technológií (44 %). Stúpajúce požiadavky ľudí podčiarkuje aj fakt, že viac ako polovica Slovákov je podľa prieskumu ochotných priplatiť si za lepší zákaznícky servis.
- Výdavky na deti počas prázdnin boli pre 90% rodičov záťažou.
- 365.bank ako prvá banka znížila úrokové sadzby na hypotékach pod štyri percentá
- Takmer tretina Slovákov si berie prvú hypotéku ešte pred tridsiatkou
Pre takmer 66 % respondentov prieskumu recenzie a hodnotenia iných zákazníkov kľúčovým kritériom pri výbere produktov alebo služieb. Je tak zjavné, že ľudia si pred rozhodnutím o výbere produktu alebo služby aktívne a radi overujú skúsenosti iných používateľov, čo zvyšuje tlak na poskytovanie vysokej úrovne služieb.
Hoci až 56 % opýtaných hľadá pri výbere produktov a služieb výhodné ceny, v bankovníctve to nie je ten jediný rozhodujúci faktor. Zatiaľ čo mnohí Slováci radi ušetria, iba 9 % z nich je ochotných akceptovať zníženie kvality služieb za nižšiu cenu v tejto oblasti. Najviac ľudí toleruje zníženie kvality služby, tovaru, obsluhy či prostredia pri kúpe oblečenia (54 %), potravín (40 %), alebo kozmetiky (34 %).
(Tlačová správa)
Zdroj: 365.bank, Foto: 365.bank
Tweet
