Slovenské kreditné karty vlani so ziskom takmer 76 mil. Sk

26.06.2006 (00:00)

Akciová spoločnosť Slovenské kreditné karty, ktorej nástupníckou firmou je od 1. januára 2006 dcéra VÚB banky Consumer Finance Holding, dosiahla vlani tržby za vlastné výrobky a služby 352 mil. Sk

Akciová spoločnosť Slovenské kreditné karty, ktorá k 31. decembru minulého roka ako samostatný právny subjekt zanikla a jej nástupníckou firmou sa stala dcéra VÚB banky Consumer Finance Holding, a.s., ukončila minuloročné hospodárenie s čistým ziskom 75,8 mil. Sk. Spoločnosť, ktorá sa v spolupráci s firmou MasterCard zameriava na poskytovanie úverov prostredníctvom pôžičkových kariet, dosiahla vlani tržby za predaj vlastných výrobkov a služieb na úrovni 352 mil. Sk, pri výrobnej spotrebe 122,9 mil. Sk a vygenerovala pridanú hodnotu v objeme 229,1 mil. Sk. Zisk z hospodárskej činnosti vo výške 160,4 mil. Sk pritom korigovala predovšetkým strata z finančnej činnosti na úrovni 50,2 mil. Sk. Vyplýva to z informácií zverejnených spoločnosťou.

Ku koncu minulého roka disponovala firma Slovenské kreditné karty majetkom v celkovej hodnote 195,1 mil. Sk, z čoho neobežný majetok tvoril 12,8 mil. Sk. Hodnota obežného majetku bola 144,8 mil. Sk a tvorili ho predovšetkým krátkodobé pohľadávky v objeme 141,2 mil. Sk. Krytie majetku zabezpečovali hlavne záväzky, ktorých celková suma predstavovala ku koncu roka 2005 takmer 120 mil. Sk, kým hodnota vlastného imania bola 75,3 mil. Sk. Základné imanie spoločnosti bolo na úrovni 32,7 mil. Sk.

Consumer Finance Holding sa okrem firmy Slovenské kreditné karty stala k 1. januáru tohto roka tiež nástupníckou firmou spoločností Quatro, TatraCredit, Q - Car, Slovenská požičovňa a Q - Broker, ktoré vlastnila od polovice minulého roka. Zaoberajú sa poskytovaním pôžičiek, splátkovým a katalógovým predajom a predajom ojazdených automobilov na splátky. Napriek tomu, že tieto spoločnosti ku koncu minulého roka zanikli, ich obchodné značky ako Triangel, Quatro, QuatroCar a Slovenská požičovňa sa používajú naďalej. V minulom roku tieto spoločnosti evidovali 669 tis. zákazníkov, čo znamenalo 14-percentný medziročný nárast.


Zdroj: SITA,