Slovenskí spotrebitelia objavujú výhody platby kartou Visa na internete

24.06.2004 (00:00)

Podľa štatistík asociácie Visa International dosiahol objem elektronického obchodu uskutočneného kartami Visa na Slovensku za rok 2003 takmer 1,8 milióna USD, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2002 nárast o 138%.
Podľa štatistík asociácie Visa International dosiahol objem elektronického obchodu uskutočneného kartami Visa na Slovensku za rok 2003 takmer 1,8 milióna USD, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2002 nárast o 138%. Toto číslo dokazuje, že do internetovej revolúcie, ktorá sa odohráva vo svete, sa zapája stále viac zákazníkov.

Slováci si uvedomujú, že nákupy cez internet sú rýchlejšie a pohodlnejšie ako nakupovanie v kamenných obchodoch a karta Visa je pri nich používaná čoraz častejšie. Fakt, že počet transakcií cez internet v roku 2003 vzrástol v porovnaní s predošlým rokom o 83 %, signalizuje významný prelom v slovenskom internetovom biznise. V roku 2003 vykonali slovenskí držitelia karty Visa na internete 16 226 transakcií.

Miera používania kariet Visa na Slovensku dokazuje, že spotrebiteľské zvyky sa menia a zákazníci čoraz viac uznávajú výhody bezhotovostných platieb a nakupovania na internete. "Slovenskí spotrebitelia používajú platobné karty nie len na úhradu veľkých položiek, ale taktiež profitujú z bezpečnosti a výhod, ktoré im platenie kartami Visa prináša v ich každodennom živote." povedal Miloslav Kozler, manažér asociácie Visa International pre Slovenskú republiku.

Na Slovensku elektronický obchod zatiaľ predstavuje len malé percento celkového objemu kartových transakcií, avšak toto číslo v poslednej dobe rýchle rastie a pre účely internetových transakcií je najčastejšie vyberaná práve platobná karta. Všetky karty Visa vydávané na Slovensku (Visa Gold, Visa Classic a Visa Virtual) sa dajú použiť na internetovú platbu.

Banky, v spolupráci s asociáciou Visa International, sa pri nákupoch cez internet výrazne zameriavajú na bezpečnosť a radia držiteľom kariet, čo možno očakávať od web stránky, ktorú si prezerajú. Jednotlivci by vždy mali mať možnosť rozhodnúť, akým spôsobom budú informácie získané prostredníctvom internetu spracované, najmä pokiaľ má prevádzkovateľ stránky k dispozícii údaje, ktoré by mohli byť zneužité na iné účely, než na aké boli získané (napríklad predávanie e-mailových adresárov a pod.). Prevádzkovateľ stránky by mal poskytnúť možnosť výberu vyžiadanej účasti či zrušenia účasti a mal by umožniť jednotlivcom vybrať si ako budú ich osobné informácie použité.

Elektronický obchod je najrozšírenejší v USA, kde sa odohráva vyše 66% celkového predaja na internete. Druhý najrozvinutejší región v tomto smere je Európska únia, ktorá sa na globálnom internetovom obchode podieľa 25%.

Ľudia si uvedomujú, že elektronická platba je efektívnejšia ako platba v hotovosti. Celková suma za útraty vykonané kartami Visa cez internet narástla v roku 2003 o takmer 60% a dosiahla sumu 96,3 miliardy USD. Takmer 60% transakcií uskutočnených na internete bolo vykonaných kartou Visa. V roku 2003 úplný počet transakcií kartou Visa na internete dosiahol 927,5 milióna USA, čo bol oproti roku 2002 55%-ný nárast.

Dôvera zákazníkov v on-line transakcie je podporovaná projektom Verified by Visa, ktorý znižuje riziko zneužitia kariet a zvyšuje dôveru zákazníkov pri nakupovaní na internete. Miera zneužitia kariet Visa klesla v porovnaní s údajmi spred 6 rokov o polovicu, čo činí menej než 10 centov z každej stovky zaplatených amerických dolárov. S rastom internetových transakcií sa očakáva, že zabezpečovací systém Verified by Visa zníži počet sporných internetových transakcií minimálne o ďalších 50%.

Ako táto technológia funguje? Jednoducho povedané, vyžaduje po držiteľovi karty, aby pri platbe na internete zadal heslo, rovnako ako pri platbe v obchode zadáva PIN alebo podpisuje účet. Takto je zaistené, že nakupujúci je skutočne tým, za koho sa vydáva. Je to jednoduchá, bezplatná a transparentná služba, ktorá sa výborne osvedčila v Spojených štátoch a rýchlo sa rozširuje aj v Európe.
Zdroj: www.corporate.visa.com,