Tatra banka chybu v aplikácii pre iPhone odstránila
29.10.2010 (16:45)Klienti mohli v piatok ráno vidieť pohyby na účtoch iných ľudí.
V rámci aplikácie Tatra banky Internet banking pre iPhone mohli klienti v piatok ráno v niektorých prípadoch vidieť pohyby, ktoré neboli realizované z ich účtu. Ako informovala Tatra banka, chyba vznikla v produkčnom prostredí Internet bankingu pre iPhone a banka ju už odstránila. Na príčine bolo zlyhanie ľudského faktora. "V rámci plánovanej inštalácie bol nasadený vývojový komponent, ktorý nebol určený pre produkčné prostredie. Momentálne je už situácia vyriešená a aplikácia funguje korektne bez potreby jej zmeny v mobilnom zariadení," uviedla banka.
Podľa nej detail zobrazených transakcií v prípade prevodných príkazov bol neúplný, v prípade výberov z bankomatov, resp. platieb v POS termináloch boli dostupné informácie o
výške platby, držiteľovi karty a mieste platby. Chyba sa prejavila iba klientom, ktorí v čase trvania tejto situácie aktívne použili v rámci služby Internet banking pre iPhone funkciu pohybov na účte. V týchto prípadoch sa im mohli zobraziť nekorektné pohyby na účte medzi dvoma alebo viacerými klientmi, ktorí v tom čase použili aktívne funkciu pohyby.
Tatra banka svojich klientov ubezpečuje, že boli zobrazené iba informácie, ktoré sú dostupné v rámci detailu pohybu. Tieto dáta sa nedajú zneužiť na aktívne operácie. Podľa banky išlo o zobrazenie čiastkových detailov pohybov na účte, ktoré neobsahujú žiadne informácie o kreditných kartách. Čísla debetných kariet sú vo výpisoch zobrazované len v neúplnej forme. Číslo karty sa v žiadnom systéme banky nezobrazuje v úplnej forme, zdôraznila banka.
Zdroj: SITA, Foto: flickr.com
Tweet
