Tatra banka nasadzuje unikátne riešenie od Orange

30.07.2003 (00:00)

Tatra banka ako prvá banka na Slovensku umožní výrazne lacnejšie prevádzkovanie bezhotovostných platieb založené na technológii GPRS
Platobné terminály Tatra banky sa stali od 18.6.2003 prvými zariadeniami na Slovensku, ktoré v praxi umožnia autorizáciu platobných transakcií založených na technológii GPRS. Spoločnosť Orange Slovensko, a.s., v spolupráci so systémovým integrátorom, spoločnosťou X-Net, spol. s r.o., ako prvý telekomunikačný operátor na Slovensku oznámila úspešné ukončenie testovacej prevádzky tohto komunikačného riešenia. Mobilné komunikačné riešenie od Orange umožní Tatra banka prostredníctvom svojich platobných terminálov vo vybraných maloobchodných sieťach na Slovensku a v niektorých sieťach čerpacích staníc, ktoré využívajú komunikáciu prostredníctvom pevných dátových liniek. S novým komunikačným riešením dosiahnu používatelia zariadení Tatra banky významné, až 95-percentné úspory na mesačných nákladoch za pripojenie, a to pri zachovaní kvality, spoľahlivosti a rýchlosti pripojenia.

"Stratégiou Tatra banky je neustále prinášať svojim klientom nové riešenia spájajúce vysokú kvalitu a cenovú nenáročnosť. Komunikácia prostredníctvom technológie GPRS prináša pre obchodných partnerov - klientov Tatra banky – výrazné zníženie prevádzkových nákladov pri platbách prostredníctvom platobných terminálov v porovnaní s telefónnou linkou. V súčasnosti je toto riešenie určené najmä pre sieťových obchodných parnerov s vysokým počtom platobných terminálov, po realizácii softwarových úprav bude tento nový, výrazne lacnejší spôsob komunikácie výhodný rovnako pre obchodných partnerov s nízkym počtom platobných terminálov", vyjadril sa Pavel Karel, člen predstavenstva Tatra banky.

Orange je vôbec prvým operátorom na Slovensku, ktorý oznámil uvedenie komunikačného riešenia tohto druhu na Slovensku. "Nasadenie technológie GPRS do prostredia, ktoré si vzhľadom na svoj charakter vyžaduje splnenie najvyšších noriem bezpečnosti a stability je podľa našich informácií unikátnym riešením v podmienkach Slovenskej republiky a znamená úspešný štart novej etapy mobilných dátových prenosov s technológiou GPRS v oblasti finančných transakcií na Slovensku," uviedol Peter Čapkovič, manažér pre služby pevných dátových sietí spoločnosti Orange Slovensko.

Technológia GPRS umožňuje vysokorýchlostné mobilné dátové prenosy rýchlosťou približne 40 kB/s. Okrem tradičných služieb mobilnej komunikácie, ako je napríklad internet cez mobil, či mobilný prístup do intranetu sa dátové prenosy cez GPRS stávajú alternatívou dátových prenosov prostredníctvom pevných dátových okruhov všade tam, kde sa vyžadujú vysoké štandardy bezpečnosti, rýchlosť, kvalita pripojenia a mobilita. Výhodou technológie GPRS je aj spôsob spoplatňovania podľa objemu prenesených dát bez ohľadu na dĺžku pripojenia.

* Počet platobných terminálov Tatra banky ku koncu polroka 2003 je vyše 3 800, čo predstavuje 2. miesto na slovenskom trhu.

* V obratoch realizovaných platobnými kartami u obchodných partnerov sa Tatra banka drží na prvom mieste spomedzi bánk v Slovenskej republike so 40% podielom na bankovom trhu, priemerný mesačný obrat presahuje 682 mil. Sk.

* Tatra banka vydala ku koncu júna 2003 celkovo vyše 570,5 tis. platobných kariet.

* Úlohu priekopníka a inovátora v zavádzaní technologických noviniek medzi bankové služby potvrdila Tatra banka už v roku 1999 získaním ocenenia "Technology for Retail Banking Excellence", kedy bola služba b-mail vyhodnotená časopisom Banking Technology ako najlepšia online banková služba roka.

* Vývoj a postavenie banky v oblasti elektronického bankovníctva potvrdzujú tiež ocenenia "Best Consumer Internet Bank" v rokoch 2002 a 2003 od prestížneho časopisu Global Finance.

* Od 5. augusta 2002 poskytuje Tatra banka svojim klientom ďalšie dve novinky v oblasti elektronického bankovníctva. Ide o službu i:deposit a možnosť využiť PGP šifrovanie b-mailových správ zasielaných na e-mailové adresy užívateľov Internet bankingu.

* Od 3. novembra 2002 Tatra banka pripravila pre svojich klientov novinku k využitiu elektronických služieb. i:key je nový druh identifikačného nástroja založený na technológii elektronického podpisu a klient ho v Tatra banke môže používať pri platení cez Internet banking na realizovanie prevodných príkazov zo svojho účtovného systému priamo do aplikácií banky.

* Tatra banka vo februári 2003 zaviedla do prevádzky novú beta verziu služby i:deal, ktorá umožňuje právnickým osobám dohodnúť si konverziu medzi účtami klienta (prevod peňazí z účtu v jednej mene na účet v inej mene) ako aj kurz na konverziu pre zahraničnú platbu. Umožňuje taktiež uskutočniť depozit z bežného účtu klienta priamo prostredníctvom osobného počítača, bez nutnosti návštevy pobočky, či telefonovania do banky. Kurz konverzie, či úroková sadzba depozitu vždy odráža situáciu na medzibankovom trhu v čase dohadovania obchodu a služba i:deal je klientom poskytovaná bez poplatku - zadarmo. Tatra banka predstavila i:deal v decembri roku 1999 ako prvá na Slovensku a zostáva doteraz jedinou bankou poskytujúcou on-line obchodovanie.

Majoritným akcionárom Tatra banky je Raiffeisen International Beteiligungs AG (RIB), 100% dcérska spoločnosť rakúskej Raiffeisen Zentralbank. RIB vlastní 72,42 % akcií, druhým najvýznamnejším akcionárom je Tatra Holding so 14,11 percentami.

Zdroj: Tatra banka, a.s.,