Tri najväčšie banky patria k najhodnotnejším značkám na Slovensku

09.09.2014 (13:15)

 

Značka Slovenská sporiteľňa má celkovú hodnotu 200 miliónov eur a zvíťazila v rebríčku slovenských značiek. Zostavil ho magazín Forbes na základe metodológie poradenskej spoločnosti PwC.

Prvé tri miesta si rozdelili tri najväčšie banky na Slovensku- Slovenská sporiteľňaVÚB bankaTatra banka.  Za nimi nasleduje softvérová firma ESET a rafinérsko-petrochemická spoločnosť Slovnaft. Top deväť slovenských značiek, ktoré pre rok 2013 vybral magazín Forbes, má celkovú finančnú hodnotu 821 miliónov eur.

„Budovanie značky je dlhodobá systematická práca založená na faktoch, oveľa viac než na vnuknutiach či pocitoch. Značka nie je iba logo či grafika. Je to, čo ľudia vnímajú, cítia a očakávajú, keď sa povie Slovenská sporiteľňa. Som veľmi hrdý na to, že sme ako tradičná banka, ktorá podniká v tradičnom sektore, zvíťazili v tomto rebríčku,“ povedal Juraj Barta, riaditeľ marketingu a analýz trhu Slovenskej sporiteľne.

TV Tipsport - najširšia ponuka športových priamych prenosov

Rebríček značiek zostavil magazín Forbes v spolupráci s poradenskou spoločnosťou PwC. Oslovených bolo 20 top slovenských značiek, ktoré patria k lídrom vo svojom odvetví a majú centrálu na Slovensku. Z údajov, ktoré spoločnosti poskytli, vypočítala poradenská spoločnosť PwC na základe vlastnej metodiky ich hodnotu s ohľadom na príslušné odvetvie.

TOP SLOVENSKÉ ZNAČKY
Názov firmy a poradie finančná hodnota značky 
(rok 2013, v mil. eur)
1. Slovenská sporiteľňa  200
2. VÚB banka  150
3. Tatra banka 146
4. ESET 123
5. Slovnaft 103
6. Matador 49
7. Zlatý Bažant 29
8. Rajec  13
9. Sygic  8

Hodnota značky bola vyčíslená na základe tržieb za danú značku za posledné tri roky, miery atraktivity značky vzhľadom na odvetvie, v ktorom hodnotená spoločnosť pôsobí a rizikovosti odvetvia, v ktorom hodnotená spoločnosť pôsobí.

„Vychádzali sme z tržieb, ktoré firmy získavajú z predaja produktov a služieb pod ich konkrétnou značkou. Tie sme upravovali o koeficienty zodpovedajúce hodnote značky v príslušnom odvetví. Pre zjednodušenú predstavu tento model predstavuje sumu, ktorú by firma musela zaplatiť, ak by svoju značku s jej silou a potenciálom pre tržby nemala a chcela by si ju od niekoho prenajať. U víťaza rebríčka, Slovenskej sporiteľne, dosiahla finančná hodnota značky 200 miliónov eur,“ povedal pre Forbes Alexander Šrank, partner PwC Slovensko, ktoré hodnotu značiek vyrátalo.


 


 
Zdroj: Slovenská sporiteľňa, Foto: BANKY.sk