V roku 2002 držitelia platobných kariet VISA opäť zvýšili svoje celkové výdaje
10.02.2003 (00:00)Ročný objem výdajov sa zvýšil v porovnaní s rokom 2001 o 16,2%; objem e-commerce v 4. štvrťroku 2002 vzrástol o 104,7 %
Asociácia Visa International oznámila za 4. štvrťrok 2002 objem globálnych výdajov prostredníctvom platobných kariet Visa 643 miliárd USD (24,88 bilióna SKK). V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2001 predstavuje tento údaj nárast o 16,1%. Celkový objem výdajov za rok končiaci septembrom 2002 bol na úrovni 2,4 bilióna USD (92,88 bilióna SKK), čo je o 16,2% viac v porovnaní s rokom 2001.
"Nárast objemu výdajov v súčasných podmienkach celosvetovej ekonomickej recesie potvrdzuje silu a úspešnosť asociácie Visa," hovorí Malcom Wiliamson, president Visa International. "S rozvojom nových platobných nástrojov a služieb ponúkaných členskými bankami prináša Visa pre svojich zákazníkov a partnerov väčšiu možnosť výberu, vyššie pohodlie a lepšiu kontrolu."
Kľúčový nástroj celkového rastu objemu výdajov predstavujú debetné produkty asociácie Visa. Objem výdajov prostredníctvom debetných kariet Visa vzrástol o 18,1% na úroveň 229 miliárd USD v 4. štvrťroku 2002 a celkovo 1,1 bilióna za kalendárny rok 2002. Dôležitou informáciou pre členské banky Visa je pokračovanie nárastu podielu debetných kariet Visa na transakciách u obchodníkov na objem 23 miliárd USD (890,1 miliardy SKK) v 4. štvrťroku 2002 a celkovo 542 miliárd USD (20,98 bilióna SKK) za rok 2002.
Ďalšou oblasťou rozvoja je e-commerce so 104,7% nárastom v objeme výdavkov v 4. štvrťroku 2002 a 82,4% nárastom počtu obchodných transakcií. "Tieto údaje poukazujú na nepretržitý rast a úspešnosť nového spôsobu predaja, kde majú platobné karty Visa svoje popredné miesto," vysvetľuje Williamson.
Držitelia Visa kariet vynaložili v roku 2002 na nákupy prostredníctvom internetu 40,8 miliárd USD (1,58 bilióna SKK), čo je o 108,7 % viac ako v roku 2001. Priemerná suma jedného nákupu cez internet bola 78,8 USD (3 050 SKK), čo predstavuje nárast oproti roku 2001 o 14%. Viacerí trhoví analytici uviedli, že takýto nárast platobných transakcií asociácie Visa predbehol vlastný rozvoj trhu.
Ďalšie kľúčové oblasti nárastu:
* Komerčné programy zaznamenali ročný nárast objemu výdavkov o 29,8 % na sumu 134 miliárd USD (5,19 bilióna SKK). Na celom svete využíva komerčné riešenia asociácie Visa viac ako 1 000 vládnych úradov a agentúr.
* Nárast o 14,3% (344 miliárd USD / 13,31 bilióna SKK) v 4. štvrťroku 2002 zaznamenali aj kreditné transakcie, pričom za rok 2002 sa celkovo zvýšili o 12,7% na sumu 1,3 bilióna USD (50,31 bilióna SKK).
Visa zaznamenala silný rast vo všetkých svetových regiónoch. Objem celkových výdajov vzrástol v USA o 75 miliárd USD (2,9 bilióna SKK), v Európskej únii o 96 miliárd USD (3,72 bilióna SKK) a v Kanade o 5 miliárd USD (193,5 miliardy SKK). Najvyšší rast zaznamenali trhy krajín regiónu CEMEA (Stredná Európa, Blízky Východ a Afrika). Napríklad objem celkových výdajov v regióne CEMEA sa zvýšil za 12 mesiacov končiacich septembrom 2002 o 35,8%. V regióne Ázie a Tichomoria rast celkových výdajov dosiahol úroveň 36,3% a v regióne Latinskej Ameriky a Karibiku 20,8% v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2001.
Na konci roku 2002 asociácia Visa oznámila, že počet vydaných platobných kariet s logom Visa prekročil hranicu 1,2 miliardy, čo predstavuje najväčší platobný systém na svete. Podiel asociácie Visa na celosvetových osobných spotrebiteľských výdajoch dosiahol 7,1% v porovnaní s 6,3% v roku 2001. Dlhodobým cieľom asociácie je zvýšenie tohto podielu na úroveň 12% do roku 2010.
Hlavné faktory nárastu podielu asociácie Visa na ročnom objeme globálnych výdavkov:
* Rozvoj trhu predplatených produktov – v súčasnosti existuje viac ako 300 predplatených produktov a pilotných projektov na trhu, ako napr. výplatné karty, darčekové karty, finančné karty pre mládež a zvýhodnené karty štátnych inštitúcií.
* Vývoj nových globálnych štandardov pre bezkontaktné a infračervené čipy, ktoré umožňujú platobné transakcie prostredníctvom mobilných telefónov a PDA.
* Uvedenie nákladovo efektívnejších smart kariet, ktoré urýchľujú zavedenie programov pre smart karty. 20 miliónov platobných kariet Visa smart bolo vydaných v rámci zavádzacieho programu, ktorý ušetril členským bankám viac ako 40 miliónov USD (1,55 miliardy SKK) za rok 2001. Na svete bolo dodnes vydaných viac ako 60 miliónov kariet Visa EMV.
* Držitelia platobných kariet Visa využívajú novú bezpečnú formu verifikácie kariet pre virtuálne transakcie v rámci e-commerce, čo podporuje rozvoj tohto odvetvia (Verified by Visa).
* Spotrebiteľské kampane na podporu používania kariet spojené so sponzorstvom Zimných olympijských hier v Salt Lake City 2002 a partnerstvo asociácie Visa so sieťami Le Meridien a Marriott.
Zdroj: Mmd Public Relations Slovakia, s.r.o.,
Tweet
