Zuno bank má novú taktiku pri lákaní klientov

Autor: redakcia
12.01.2011 (09:30)

Nová online banka zvyšuje úroky na termínovaných vkladoch a ruší poplatky za platobné karty.  

Nová direct banka Zuno spustila svoju prvú veľkú reklamnú kampaň. Spolu s ňou ponúka klientom novinky, už mesiac po začatí činnosti. Pri základnom type účtu ruší mesačný poplatok za platobnú kartu a poplatky za zriadenie trvalých platieb a inkás. Klienti doteraz museli platiť 80 centov za platobnú kartu mesačne. Banka však zachovala pri základnom účte poplatky za každý výber z bankomatu Tatra banky 0,80 eura a pri použití iného bankomatu zaplatia 1,80 eura. Ak máte Účet Plus tak za výbery z bankomatu neplatíte, ale iba vtedy ak vyberiete viac ako 50 eur. Kto vyberie nižšiu sumu, zaplatí 80 centov a pri použití iného bankomatu ho výber bude stáť 1,80 eura. Navyše za Účet plus si banka účtuje 2,80 eura mesačne. Poplatok si však aktívny klient môže znížiť na nulu, ak kartou zaplatí aspoň 300 eur alebo má na účtoch v tejto banke najmenej 6 tisíc eur.

Banka chce lákať klientov aj na úroky z vkladov. Zvyšuje úrokovú sadzbu pri vklade na 6 mesiacov o 0,2 percenta na 1,5 percenta ročne a pri trojmesačnom vklade o 0,4 percenta na 1,3 percentá ročne. Rovnaký úrok banka ponúka aj na sporení bez akejkoľvek viazanosti a poplatkov. Pri vklade na jeden rok je úrok až dve percentá. “Okrem lepších úrokov tak každý klient k účtu za nula eur získa zadarmo aj platobnú kartu, vďaka čomu má stále bezplatný prístup k svojim peniazom,” hovorí Dana Kondrótová, riaditeľka slovenskej Zuno bank.

Reklamná kampaň Zuno banky začala teasingovou kampaňou zabitycas.sk, ktorú je možné vidieť na bilbordoch. „Počas teasingovej kampane zabitycas.sk sme sa uistili v tom, že ľudia považujú státie v rade na pobočke kamennej banky za jeden z veľkých “žrútov” času. Naše hlavné posolstvo “Less bank, more life” to plne vystihuje,” dopĺňa D. Kondrótová. Z prieskumov direct banky totiž vyplýva, že najlepšia banka pre ľudí v jej cieľovej skupine je taká, ktorá ich neoberá o čas a ktorú takmer ani nevnímajú. Zuno sľubuje výhodnejšiu ponuku oproti klasickým bankám, ktorá má klientom šetriť čas i peniaze.

Banka na bilbordoch prichádza aj s netradičnými posolstvami, ktoré nie sú pre bankový trh typické. Objavujú sa v nej napríklad slogany typu: “Nemysli stále na peniaze”, “Nesľubujeme top úroky. Dávame ich”,  “Buď chamtivý. Vezmi si top úroky a neplať zbytočné poplatky”,  “Dávame peniaze zadarmo” či “Nestrácaj s nami čas”.  “Zuno je snáď prvou bankou, ktorá s určitou dávkou sebairónie tvrdí, že v živote sú dôležitejšie veci ako banka,” približuje Daša Matušíková, riaditeľka marketingu.

Zuno aktuálne ponúka bežné účty s debetnou kartou, sporenie a vklady. V blízkej budúcnosti plánuje rozšíriť svoje produktové portfólio aj o úverové produkty vrátane kreditných kariet. Napriek svojmu online modelu má banka aj kamenné pobočky v nákupných centrách Eurovea v Bratislave, Mirage v Žiline a Optima v Košiciach.
 
Zdroj: Zuno bank, pravda.sk, etrend.sk,