Zvýšenie poplatkov za vedenie účtu by motivovalo Slovákov k zmene banky

25.02.2020 (12:15)

Až 70% Slovákov by uvažovalo nad zmenou súčasnej banky v prípade, že by výrazne zvýšila poplatky za vedenie bežného účtu. Medzi ďalšie rozhodujúce faktory, patria, aj keď s výrazným odstupom, napríklad zlé finančné výsledky banky (19%) či neprehľadný a nespoľahlivý internet banking (17%). Vyplýva to z prieskumu1 agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.

Medzi ďalšie dôvody, ktoré môžu klientov slovenských bánk doviesť k úvahám nad zmenou banky patrí aj nepríjemný a neochotný personál (17%), negatívne informácie o banke (15%) a chýbajúce produkty či služby (13%). Odradiť ich však môže aj nedostatočný vernostný program pre klientov banky (12%), slabá mobilná aplikácia (6%) a chýbajúce moderné platobné technológie (5%). Z prieskumu tiež vyplynulo, že viac ako dve tretiny respondentov (77%) považujú za najdôležitejší faktor pri výbere banky výšku mesačného poplatku za vedenie bežného účtu.

Práve mBank svojim klientom ako jedna z mála slovenských bánk ponúka založenie a vedenie bežného účtu bez akýchkoľvek poplatkov a to už od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu. Navyše, klienti mBank môžu využívať aj ďalšie výhody, ktoré banka ponúka a to bezplatný výber hotovosti nad 70 EUR z bankomatov kdekoľvek na svete, kvalitné internetové bankovníctvo a prehľadnú mobilnú aplikáciu, vďaka ktorej majú svoje financie neustále pod kontrolou.

Výsledky prieskumu agentúry Focus pre mBank ukázali aj to, čo klienti na svojej banke oceňujú najviac. Je to predovšetkým fakt, že neúčtuje klientom žiadne alebo prípadne účtuje len nízke poplatky za vedenie účtu (31%), má kvalitný internet banking (30%), má tradíciu a je dôveryhodná (26%). V tesnom závese nasledujú skutočnosti ako kvalitné a spoľahlivé služby (23%), výborná mobilná aplikácia (20%) a ochotný, milý a príjemný personál (19%). Respondenti si cenia aj výhodné úroky na hypotéky či úvery (11%) a výšku úrokovej miery na sporiacom alebo bežnom účte (9%).

Hoci mnohí Slováci považujú proces zmeny banky za komplikovaný a zdĺhavý (34%), alebo nemajú radi zmeny (23%), či sú podľa vlastného názoru príliš pohodlní (18%), zmenu banky zvažujú práve pre rastúce poplatky. „Klienti vyhľadávajú mBank práve preto, že ušetrené peniaze za vedenie bežného účtu nie sú zanedbateľným výdavkom a môžu ich využiť na iný, často užitočnejší alebo príjemnejší účel,“ dopĺňa Robert Chrištof, generálny riaditeľ mBank Slovensko.

1 reprezentatívny kvantitatívny online prieskum agentúry Focus pre mBank realizovaný v novembri 2019 medzi online populáciou SR vo veku od 18 do 60 rokov, N = 906
 
O mBank
mBank je dynamická digitálna banka pôsobiaca na slovenskom a českom trhu od roku 2007. Na slovenský trh prišla ako prvá nízkonákladová banka novej generácie. Počas dvanástich rokov sa pre ňu rozhodlo viac ako 280-tisíc klientov. Vďaka praktickej mobilnej aplikácii môžu mať zákazníci mBank svoju banku kedykoľvek po ruke a jednoducho tak vyriešiť všetko čo potrebujú. Materská poľská spoločnosť mBank spadá pod nemeckú skupinu Commerzbank.

(PR servis)

 
Zdroj: mBank, Foto: redakcia