Karty s vlastným dizajnom sú populárne

Autor: redakcia
06.08.2009 (11:45)

Už skoro všetky slovenské banky ponúkajú svojim klientom bankokarty, ktorých podobu si môžu vytvoriť oni sami. Myšlienka individuálne kreovaných kariet sa ujala a stále viac klientov ju využíva. Prečo je to tak?


Obrázok na karte prezrádza, k čomu má držiteľ karty citový vzťah, ktorý chce všetkým demonštrovať. Rodič si tam môže dať dieťa, úspešný manažér luxusné auto, niekto svojho štvornohého miláčika či fotku obľúbenej dovolenkovej destinácie. „Ak máme na karte fotografiu nášho blízkeho, môže nás to inšpirovať k tomu, aby sme míňali alebo šetrili viac v súlade s potrebami tohto človeka,“ hovorí psychologička Eva Jaššová.

Personifikované karty majú aj inú výhodu. Znamenajú pre klienta viac ako neosobné karty s neznámym obrázkom, a preto si na ne dáva aj väčší pozor. Zároveň je pre neho ťažšie sa s nimi rozlúčiť po skončení ich platnosti.

Podľa Ivety Behúňovej, vedúcej oddelenia kartových produktov v Slovenskej sporiteľni sa klientom páči, že pri každom použití platobnej karty vidia obrázok, ktorý im pripomína nejaké príjemné chvíle. Aj preto si vyberajú najmä obrázky rodiny či miest, kde trávili dovolenku. Pre získanie vlastnej karty klient nemusí splniť žiadne špeciálne podmienky. Stačí, ak má v banke účet, ku ktorému je vydávaná platobná karta. Táto služba stojí v Slovenskej sporiteľni 6,61 eur. Ak máte viacero vhodných obrázkov a neviete sa rozhodnúť iba pre jeden z nich, môžete ich využiť aj všetky, pretože k jednému účtu je možné vydať viac kariet. „Niektorí klienti nás naozaj dokážu prekvapiť svojou kreativitou. Vytvoria karty, ktoré sú doslova umeleckým dielom, prípadne výbornou recesiou. Robili sme už napríklad karty s kolážou, kde sa ľudia „vložili“ do obrázku krajiny, v ktorej v skutočnosti neboli, karty s rodinným erbom, karikatúrou či mozaikovým obrázkom zloženým z viacerých menších,“ hovorí Behúňová.

Pri vytváraní vlastnej karty sa medze kreativite nekladú, napriek tomu je potrebné dodržať isté pravidlá. Obrázok napríklad musí rešpektovať autorské práva, nesmie zobrazovať podobizne známych ľudí či identifikačné údaje osoby. „Dizajn, ktorý si klient chce dať na svoju kartu, musí byť schválený bankou a už sa nám stalo, že sme ho museli zamietnuť. Napríklad u klienta, ktorý chcel mať na karte logo svojho obľúbeného futbalového klubu – nie je to možné, pretože logá, slogany a značky sú chránené autorským právom,“ vysvetľuje I. Behúňová. Presné pravidlá, ktoré je potrebné dodržať pri tvorbe Vlastnej karty, sú uvedené na stránke www.vlastnakarta.sk.
Zdroj: Slovenská sporiteľňa,