Slovenským e-shopom predpovedajú silný rok

22.04.2024 (18:15)

Slovenským e-shopom predpovedajú, že rok 2024 bude úspešnejší, ako tie minulé. Podľa najväčšieho prevádzkovateľa e-shopov Shoptet sa celkový obrat slovenských e-shopov počas prvých troch mesiacov medziročne zvýšil z necelých 74 miliónov v roku 2023 na vyše 102 miliónov eur v roku 2024.

„Už údaje za prvý štvrťrok nám naznačujú, že rok 2024 bude pre e-commerce úspešný. V porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2023 narástol priemerný obrat na jeden e-shop o sedem percent,” priblížil Michal Farkaš, marketingový manažér Shoptetu.

Farkaš dodal, že cena priemernej objednávky v e-shopoch stúpla na takmer 78 eur, čo predstavovalo nárast o osem percent. „Toto číslo prekračuje medziročnú infláciu, ktorá sa pohybovala okolo 3 %. Môžeme teda usúdiť, že ľudia míňali na svoje online nákupy viac peňazí,” povedal Farkaš a doplnil, že počas prvých troch mesiacov len u nich pribudlo 450 nových e-shopov.

Marketingový manažér uviedol, že oproti minulému roku výrazne stúpli segmenty kozmetiky a parfumov (+ 66 %), potraviny a nápoje (+ 51 %). Narástlo aj odvetvie farmaceutických produktov a zdravia, spolu s predajom domácich a záhradných potrieb (+ 27 %). Knihy a časopisy zaznamenali nárast o 25 %. Farkaš doplnil, že výraznejšie poklesli len dva segmenty. Cestovanie pokleslo o 24 % a hudba a film o 20 %.

Podľa Farkaša mnoho nakupujúcich oceňuje výhodnejšie ceny ako v tradičných obchodoch a pohodlie doručenia až domov. Online zákazníci často kúpia aj tovar, ktorý v bežných kamenných prevádzkach nedostanú. „Veľa online obchodov ponúka aj netradičné výrobky. Či už sú to rôzne suroviny z medzinárodnej kuchyne, potraviny vhodné pri intoleranciách, prírodnú kozmetiku od slovenského výrobcu alebo napríklad kozmetika z oslieho mlieka dovezená z Grécka,” vysvetlil Farkaš.
 
Zdroj: SITA, Foto: Avelino Calvar Martinez, Burst.shopify.com