Slováci potrebujú lepší počítač. Po novom túži tretina mladých

29.10.2020 (14:00)

Pandémia koronavírusu zmenila naše priority, ľudia prehodnotili svoje plány ohľadom väčších investícií, rekonštrukcie bývania či jeho zariadenia. Zároveň však vznikli nové potreby aj v súvislosti s homeoffice či homeschooling. Podľa prieskumu* totiž domácnosti potrebujú najviac vymeniť práve notebook či počítač a doplniť umývačku riadu.

Málo výkonný alebo dokonca žiaden počítač. Až tretina Slovákov by akútne potrebovala vymeniť svoje staré PC za novšie. Ak hovoríme o mladých do 24 rokov, nový počítač by si ako vianočný darček želalo až 12 percent študentov. Ukázal to prieskum, ktorý realizovala agentúra 2muse na vzorke viac ako 500 respondentov.

Tieto údaje potvrdzuje aj tretí najrýchlejší rast importu laptopov na Slovensko v EÚ. „Výrazný rast počtu dovozených notebookov do krajín EÚ v apríli tohto roka je jednoznačne dôsledkom koronakrízy a uzavretia jednotlivých ekonomík. Množstvo ľudí zostalo z dôvodu vyššej bezpečnosti pracovať z domu. Okrem toho, doma zostali aj študenti, ktorých výučba prebiehala online, takže aj oni potrebovali notebooky,“ konštatuje Jana Glasová, analytička Poštovej banky.

Ďalšími spotrebičmi, ktoré ľudia síce majú, ale akútne potrebujú výmenu sú chladnička, práčka či sporák.

pb1

„Z prieskumu sme ďalej zistili, že približne 60 percent domácností umývačku riadu nemá, a aj preto by si ju kúpili, ak by mohli. Na druhom mieste sa umiestnila sušička a na treťom robotický vysávač,“ konštatuje Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky. Spokojnejší so svojím vybavením domácnosti sú viac muži ako ženy. Štvrtina mužov tvrdí, že majú všetko, čo potrebujú. Naproti tomu, len 13 percentám žien stačia spotrebiče, ktoré už doma majú.

pb2

Až štvrtina ľudí tvrdí, že na potrebnú výmenu spotrebičov by potrebovali viac ako tisíc eur. Iba päť percent si myslí, že by sa zmestili do stovky. Platí pritom, že v časoch koronakrízy sa zvýšil podiel Slovákov, ktorí sa boja investovať do väčších nákupov ako sú drahšie domáce spotrebiče, nábytok či elektronika. Kým na začiatku roka predpokladalo nižšie investície do veľkých nákupov približne 30 percent domácností, teraz sa ich podiel zvýšil na 40 percent. Vyplýva to z analýzy Poštovej banky zo Spotrebiteľského barometra, ktorý zverejňuje Štatistický úrad.

„Slovákov sa však snažíme edukovať, aby si v prvom rade vytvárali finančnú rezervu, ktorá im pomôže preklenúť aj dočasný výpadok príjmu, resp. neočakávané výdavky. Aktuálna pandemická situácia je skúškou nielen našej zdravotnej, ale aj finančnej kondície. Zároveň však vychádzame v ústrety tým, ktorí v tomto období potrebujú investovať aj do úpravy bývania či kúpy nového zariadenia a vybavenia domácnosti. Klientom prinášame výhodnú pôžičku, ktorá im pomôže zrealizovať tieto potreby,“ uvádza hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Poštová banka ponúka po novom Dobrú pôžičku s úrokom už od štyroch percent ročne. Výška úveru je od 300 až do 30-tisíc eur.

Dobrá pôžička:

  • S úrokom už od 4 %
  • Výška úveru 300 € až 30 000 €
  • Splatnosť 1 až 8 rokov
  • bezúčelový úver možno použiť na čokoľvek
  • bez poplatku za poskytnutie
*Prieskum vo forme omnibusu uskutočnila v prvej polovici októbra 2020 agentúra 2muse na vzorke 509 respondentov.

(Tlačová správa)
 
Zdroj: Poštová banka, Foto: Patchanu Noree, Burst.shopify.com